My wok and me

28 november 2012 - Ko Pha-ngan, Thailand

Gisteren sinds lange tijd weer eens mijn eigen prakkie gekookt. En het was een Thais prakkie. De kookworkshop stond op het programma. Samen met een hele groep gekookt en natuurlijk alles opgegeten. Maar voordat het zover was, moesten er eerst boodschappen worden gedaan. Met zijn allen op de fiets naar de markt om ingredienten te halen. Blijken sommige dingen alleen maar hier verkrijgbaar... Verder nog een aantal vruchten gezien, die ik niet kende maar die wel heel lekker waren. Ook het vlees ligt hier erg herkenbaar tentoongesteld en ik vroeg me zorgelijk af, in welke vorm dat in de keuken voorbij zou gaan komen. Ik ging toch gerechten maken met kip erin en die lagen hier met alles behalve hun verendekje zo klaar om mee te nemen. Gelukkig kregen we een filetje. Ook kikkers gezien en natuurlijk de groentekraampjes met verse kruiden. Ik heb sate, kokoskippensoep en groene curry gemaakt. Heerlijk :-). Maar we werden zo goed door de gerechten heen geleid dat ik nu niet meer weet hoe het moet. Gelukkig hebben we alle recepten meegekregen. Erg gezellig en smakelijk! Ik vond het leuk om doen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter:
    4 december 2012
    Even crea bea geweest vooraf gaand aan de party zie ik.