Weer thuis

14 december 2012 - Smilde, Nederland

De afgelopen nacht eindelijk weer heerlijk in mijn eigen bed geslapen. :-) Gisteren ben ik om 10:30 uur vanuit het BS Resident hotel in Bangkok naar het vliegveld vertrokken. Op het vliegveld nog ff tax free geshopt om mijn laatste geld op te maken (goed excuse :-)). Een heerlijk geurtje gekocht van mijn favoriete merk Kenzo. Daarna ongeveer 12 uur in het vliegtuig gezeten. Het vliegtuig vertrok een half uurtje later aangezien er iemand aan boord onwel werd. De desbetreffende meneer is naar het ziekenhuis gebracht en zijn bagage moest ook weer van boord, dat vergde natuurlijk even de nodige tijd. Weer even wat leuke fims bekeken, the bachelorette en madagascar 3 en veel gelezen om de tijd te doden. En toen was ik weer in Nederland en dat voelde, ondanks de zeer leuke vakantie, ook weer goed. Vervolgens de trein net gemist, aangezien ik 5 minuten te laat was, dus een half uur gewacht en voor het eerst ben ik van Amsterdam naar Beilen over de nieuwe Hanzelijn gereisd. Dat was even een verrassing. Deze bleek 9 december geopend te zijn. Ik had er niet bij stil gestaan en was dan ook even verbaasd toen er werd omgeroepen: Welkom in de trein richting Groningen. Deze trein zal rijden naar Amsterdam-Duivendrecht, Almere, Lelystad, Zwolle met als eindbestemming Groningen. Maar goed we komen er wel. Ondertussen vond ik het wel behoorlijk koud, hoewel ik alles over elkaar aan had getrokken. In Beilen stond mijn auto nog mooi op zijn plekje helemaal bevroren. Dat werden krabben dus, nadat ik met veel moeite mijn deuren op had gekregen, deze zaten namelijk helemaal dichtgevroren. En van binnen was hij nog veel kouder, brrrrrrr. Ik moest zelfs aan de binnenkant krabben en de ijsbloemen stonden nog op de achterramen. Maar goed, alles gelukt en naar zo'n 15 minuten rijden was ik dan eindelijk om 22:30 uur thuis, na 18 uur reizen. En daar stond Joop al luid mauwend op mij te wachten. Heel erg leuk! En hij hield niet meer op, dus eerst maar veel knuffels gegeven aan mijn lieve kater, die heel blij was dat ik weer thuis was.