Zon, zee, strand!

3 december 2012 - Khao Lak, Thailand

Vanochtend rustig aan gedaan en daarna mijn spullen gepakt en vertrokken. De reis verliep wonderbaarlijk soepeltjes, terwijl ik eigenlijk niets geregeld had. Ik had geen wekker gezet en ben gewoon gaan ontbijten, geen haast. Ik wist dat er elk uur een bus ging, dus maar zien. Toen ik klaar was kon ik precies meerijden naar de bushalte met een groep die op excursie ging (anders was het 2 km lopen) en bij de bushalte aangekomen stond de bus eral en was nog bezig met het inladen van allerlei bagage en dat was de luxe bus die 20 minuten vertraging had, mooi mazzel dus, want ik kon meteen instappen. Gelukkig werken ze hier met het fantastische systeem dat je gewoon je kaartje in de bus kan kopen. Je ploft gewoon neer en dan komen ze gewoon naar je toe, je zegt waar je heen wilt, koopt een kaartje en ze zetten je er vanzelf uit als er bent. Mooi! In Khao Lak werd ik er dus uitgezet en besloot op zoek te gaan naar een onderkomen. Een aardige man bij een tourist information centre deed mij een goede tip, de Happy Lagoon. En inderdaad vlakbij het strand, slechts een paar minuutjes lopen, aardige bugalows, gratis wifi en niet duur. Precies wat ik zocht! Nou en zo maar allemaal vanzelf! Weer de mooie les dat het wel goed komt allemaal.
Gezien het mooie weer, meteen richting strand vertrokken en de eerste middag aan het strand zit er al op. Het zeewater is hier zo heerlijk warm, daar valt prima aan te wennen :-). Het is hier niet super touristische, maar nog wel genoeg te doen. Ff lekker rustig aan doen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elke:
    3 december 2012
    Dat begin van de dag klinkt een stuk beter dan 's ochtends de ramen van de auto krabben... Geniet van het mooie weer!!
  2. Peter:
    4 december 2012
    Het mistroostige uitzicht vanuit een warme auto haalt het nèt niet bij de foto van dat goudgele strand. Gevoelstemperatuur met dikke winterjas zal het nèt wel halen, ...... denk ik .... hoop ik ...... zou ik willen ........ och laat maar. Geniet ervan.